Må vi sende dig notifikationer, når vi udgiver nye artikler og begivenheder?

Fandt du ikke det du søgte?

Kontakt fagforeningen - de sidder klar til at svare på dine spørgsmål.

§ 23 Lønsedler

Lønsedler:

  1. I forbindelse med lønudbetaling skal anvendes lønsedler, hvor følgende oplysninger er specificerede:
  • Virksomhedens CVR-nummer
  • Timelønsarbejde
  • Akkordarbejde/overskud
  • Overarbejde
  • Løn under sygdom
  • Ferie- og særlig lønopsparing
  • Kørselsgodtgørelse
  • ATP
  • Pension
  • Godtgørelse for 1. og 2. ledighedsdag

Elektroniske lønsedler:

  1. Virksomheden kan med frigørende virkning aflevere lønsedler, der skal udveksles under eller efter det løbende ansættelsesforhold via de elektroniske postløsninger, som måtte være til rådighed, f.eks. e-Boks eller via e-mail.
  2. Såfremt virksomheden vil benytte sig af denne mulighed, skal medarbejderne varsles herom 3 måneder før, medmindre andet aftales. Efter udløb af varslet kan medarbejdere, som ingen mulighed har for at anvende den elektroniske løsning, få udleveret de pågældende dokumenter ved henvendelse til virksomheden.